افزایش سریع وزن
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
افزایش سریع وزن
نوشته شده در شنبه 25 اسفند 1397
بازدید : 635
نویسنده : babak

آیا نمی‌توانید وزن خود را افزایش دهید؟ این راهنما شما را با مراحل افزایش وزن آشنا ساخته و به شما درزمینهٔ ایجاد برنامه غذایی کمک کرده و تمرینات موردنیاز برای ایجاد ماهیچه را به شما ارائه می‌دهد. افزایش سریع وزن

مقدمه

من نیز روزی بسیار لاغر بودم.

علاوه بر این، من فردی لاغر اما دارای چربی بودم. اگرچه به‌شدت به تمرین علاقه داشتم، تناسب‌اندام خوبی نداشتم. به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانستم پیراهنم را در محیط‌های عمومی دربیاورم، زیرا از نداشتن اندام زیبا و متناسب خجالت می‌کشیدم.

در افزایش وزن با مشکل مواجه بودم. برخی اوقات صبح تا شب را برای تغذیه سپری می‌کردم، اما بااین‌حال، ترازو همواره عددی در محدوده ۶۳٫۵-۶۵ کیلوگرم را نشان می‌داد و این روند تا سال آخر دبیرستان ادامه داشت.

دو و نیم سال بعد، زمانی که به سن ۲۰ سالگی رسیدم، زندگی من به‌طور قابل‌توجهی تغییر کرد. من وزن خودم را به ۸۶ کیلوگرم افزایش داده بودم و قدرت فوق‌العاده‌ای داشتم.

ممکن است تصور کنید که من در این زمینه اغراق می‌کنم، اما تمام مواردی که در این مقاله مطالعه خواهید کرد، حقیقت محض می‌باشند.

در این مقاله، من قصد دارم چندین موضوع را که در طی چند سال اخیر آموخته‌ام به شما آموزش دهم. شما توصیه‌هایی درزمینهٔ تغذیه، کاردیو، استراحت و حتی استفاده از مکمل‌ها دریافت خواهید کرد. اگر سؤالی دارید، می‌توانید آن را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اعتراف‌های پسر لاغر: چه چیزی را اشتباه انجام می‌دادم

اکنون‌که به آن سال‌ها فکر می‌کنم، می‌توانم به‌راحتی به اشتباهاتم پی ببرم. دلایل عمده عدم افزایش وزن من به شرح زیر بودند:

انجام بیش‌ازحد کاردیو: من بیش‌ازحد تمرین می‌کردم. در طی ماه‌های تابستان، من از صبح تا شب بیرون بودم و فعالیت‌هایی نظیر دو، بیس بال، بسکتبال یا شنا انجام می‌دادم.

زمانی که در خانه بودم، انواعی از تمرینات کاردیو ازجمله استپ، طناب یا حتی ایروبیک انجام می‌دادم. من هرروز ۴ کیلومتر دویده، ۴۵ دقیقه استپ انجام داده و ۴ ساعت بیس بال بازی می‌کردم. تمام‌روزهای من بدین‌صورت سپری می‌شدند.

مشکل چیست؟ اگرچه من تناسب‌اندام و سلامتی بسیار خوبی داشتم، هرروز مقدار زیادی کالری از دست می‌دادم. این بدین معنا نیست که باید به‌طور کامل تمرین را کنار می‌گذاشتم. کاردیو یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت سلامتی است. مشکل من، انجام بیش‌ازحد کاردیو و تمرینات عمومی بود، زیرا کاردیو مانع افزایش وزن می‌شود.

تحقیقات نیز حاکی از این امر هستند. مطالعه‌ای اخیر بر روی تأثیر تمرینات کاردیو بر روی تمرینات استقامتی نشان داد که تأثیرات مداخله‌ای تمرینات استقامتی عاملی از اعتدال، تداوم و مدت‌زمان تمرینات استقامتی انتخاب‌شده هستند.

نتیجه نهایی این است که زمانی که شما تمرینات کاردیو را در کنار تمرینات استقامتی انجام دهید، تأثیرات مشهود خواهند بود. هرچه تمرینات کاردیو بیشتر باشند، تأثیر آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

اگر هدف اصلی شما افزایش وزن و ایجاد ماهیچه است، نیازی به انجام بیش‌ازحد تمرینات کاردیو وجود ندارد. کاردیو ارتباط معکوسی با افزایش وزن دارد. بنابراین توصیه می‌شود میزان تمرینات کاردیوی خود را محدود کنید.

اگر لاغر هستید، تمرینات کاردیو را ۳-۴ بار در هفته و به مدت ۲۰-۳۰ دقیقه انجام دهید. اگر شما ورزشی انجام داده و یا سبک زندگی فعالی دارید و نمی‌توانید میزان کاردیو را کاهش دهید، در این صورت باید رژیم غذایی خود را تغییر دهید.

عدم تغذیه کافی: بسیاری از افراد لاغر بر این باور هستند که غذای کافی می‌خورند، اما این فقط یک گمان است. به‌جای حدس و گمان، در طی یک هفته، تمام غذاهایی که می‌خورید را یادداشت کنید. در این مدت، عادت‌های غذایی خود را تغییر ندهید.

در پایان هفته، زمانی را برای بررسی غذاهایی که خورده‌اید، سپری کنید. میزان متوسط کالری دریافتی در طی هفت روز اخیر را محاسبه کنید. اگر به کمک نیاز دارید، وب‌سایت‌های متعددی وجود دارند که اطلاعات تغذیه‌ای مواد غذایی مختلف را ارائه می‌دهند.

ادامه مطلب




:: موضوعات مرتبط: Educational and Training , ,
:: برچسب‌ها: افزایش سریع وزن ، افزایش وزن ، تناسب اندام ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: